Thursday 17 March 2011

KAWIN

Cuti sekolah ni ramai orang kawin..teringat zaman dolu2.Mulanya abah tak suka dengan hubby aku.Yang tak tahan tu siap bwk aku pergi jumpa ustaz kononye yang aku ni dah kena bomoh dengan bf aku (sekarang dah jadi hubby aku.).Patutlah masa datang dari kg tiap 2 pagi siapkan sarapan utuk aku sebelum pg keja.Rupanya dia buat sarapan dah siap letak air penawar yang ustaz bg.Aku biasa je.juz mkn dan minum apa yang dihidangka..Bab yang paling best siap bwk pegi umah ustaz tu kononye untuk berubat.Sebelum pg abah dah suruh bwk segala bagai.bedak ,lipstik atau apa saja alat mekap .Aku lak cuma bwk setiap barang cuma satu je.Tak sangka sampai sana abah bg satu plastik alat mekap aku kat ustaz.kononye bila aku pakai semua tu bila bf aku tengok dia bencilah tengok aku.Ingatkan aku dah cerdik tapi abah lagi cerdik.Bygkna masa tengah berubat tu aku bleh tel bf aku.Abah menjeling tak ingat.Balik dari berubat aku rasa makin sayang kat bf aku.Macam2 dugaan yang kitaorang hadapi masa zaman bercinta tu.sampaikan abah pernah cakap klu nak kawin jugak dia tak nak jadi wali.sampai ati abah..tapi sudahya jodoh aku dengan dia kuat. kitaorang kawin jugak akhirnye..

No comments:

Post a Comment